WAAROM CONFLICTMANAGEMENT?

Als je conflicten leert te voorkomen en te managen levert je dat op:

Goede relaties, behoud van je relaties, minder klanten die weggaan, vruchtbaarder bedrijf, hogere kwaliteit van leven, minder stress, betere nachtrust en samenwerkingen waar je energie van krijgt.

HOE ZIJN CONFLICTEN TE MANAGEN?

Conflicten zijn te voorkomen en te managen door:

Te leren hoe je beginnende conflicten kan herkennen én ervoor kan zorgen dat ze niet escaleren.
Daardoor wordt de doorlooptijd korter en zijn ze minder heftig. Een conflict dan niet is ge-escaleerd is ook niet beschadigend.

WAT LEER JE?

Je krijgt inzicht in conflictdynamiek en ruziepatronen.
In de Verdiepende Training ga je technieken en interventies ervaren en oefenen. Dit zijn interventies uit:

– De Doorbraakmethode, onderdeel van Harvard Negotiation, zoals ontwikkeld door Ury William
– Geweldloze Communicatie, zoals ontwikkeld door Thomas Rosenberg
– De kracht van Empathie zoals ontwikkeld door Brené Brown.

Door technieken en interventies te oefenen in een kleine, veilige groep van vijf deelnemers krijg je conflict-inzicht én de handvatten om impasses zelf te doorbreken op een manier die bij je past.