– Hoe effectief communiceren met gesprekspartners die een andere achtergrond hebben?
Denk aan verschillen in corporate identity, persoonlijkheid, cultuur.
– Hoe voert u een moeilijk gesprek?
– Hoe voert u een onderhandeling en bereikt u optimaal resultaat (win-win)?
– Hoe reduceert u frustraties zonder de (werk)relatie te beschadigen?
– Wat zijn uw kernkwaliteiten en hoe stemt u uw relaties (met personeel/medewerkers/investeerders/vennoten) daarop af?
– Hoe maakt u van een ‘ja’ een ‘nee’?
– Hoe zet u in op uw belangen zonder de relatie met de andere uit het oog te verliezen?
– Hoe beweegt u mee met uw klanten/leveranciers/vennoten zonder frustratie op te bouwen?
– Hoe voorkomt u dat een situatie escaleert?
– Hoe kan u een situatie van uw zijde de-escaleren?
– Hoe doorbreekt u uw eigen (ruzie)patronen?
– Hoe brengt u uw behoeften op een manier die doeltreffend is?